Malediven - Reisverslag uit Malé, Malediven van Carolien Koopman - WaarBenJij.nu Malediven - Reisverslag uit Malé, Malediven van Carolien Koopman - WaarBenJij.nu

Malediven

Door: Daan en Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

06 December 2016 | Malediven, Malé

De laatste dag in Colombo hebben we alleen een kleine wandeling gemaakt naar de nabijgelegen Wetlands, samen met de manager en een dame van het hotel. De manager bleek een echte vogelaar te zijn, dus samen met Daan op vogeljacht. Naast het hotel lagen een soort moerassen waar de heren hun hart konden ophalen. Ik heb vooral met het meisje gepraat dat er nu 2 maanden werkte, zij kwam uit Kandy maar had in Colombo op de universiteit gezeten. Leuk deze contacten!
De rest van de dag aan en in het zwembad gelegen tot het tijd was om maar de luchthaven te gaan. Onze vlucht naar Male vertrok om half 9, we landen om goed negen uur (tijdsverschil de vlucht duurde iets meer dan een uur) en we hebben een uur op de bagage gewacht. Daarna per speedboot naar het zuiden, we logeren in Olhiveli Spa en Beach Resort. In alle resorts zijn de klokken verzet, we arriveerden dus rond middernacht na ruim 3 kwartier erg snel varen.
De volgende dag zagen we waar we nu terecht waren gekomen, WAUW, wat een prachtige omgeving! In alle kleurschakeringen blauwe zee en witte stranden. We logeren in een gewone bungalow, ook deze is al behoorlijk luxe.
Na het ontbijt even door naar de receptie voor de informatie waar we gisternacht geen energie meer voor hadden. We realiseren ons dat alles buiten de all inclusieve formule (a la carte eten, flessen wijn en nog meer) heel duur is en besluiten om gewoon in het buffetrestaurant te blijven eten (geen straf overigens en meer dan 150$pp extra voor a la carte vinden we echt wat (te) veel). We huren snorkel en flippers en kijken onze ogen uit naar alle vissen die we rond het huiskoraal zien, Nemo in allerlei soorten en maten.
S avonds kijken we naar een schitterende zonsondergang en als extra komt er nog een school dolfijnen langs die een mooie springvoorstelling geven!