Negombo, Punnawela, Sigiriya - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Carolien Koopman - WaarBenJij.nu Negombo, Punnawela, Sigiriya - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Carolien Koopman - WaarBenJij.nu

Negombo, Punnawela, Sigiriya

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

24 November 2016 | Sri Lanka, Sigiriya

Vandaag, donderdag al weer vroeg op pad. Gisteravond waren we zo moe dat we moeite moesten doen om niet tijdens het eten in slaap te vallen. We lagen er dan ook al om 9 uur in en hebben nu wel het idee dat we de jetlag achter ons hebben gelaten.
Met onze gids/chauffeur Mahon overlegd wat we de komende dagen allemaal willen doen en zien. In het hotel in Sigiriya blijven we 3 nachten, Kassapa Lions Rock. We hebben natuurlijk al veel vanuit huis geregeld, maar er kan nog veel meer en we besluiten om het programma iets om te gooien en vandaag eerst naar het olifantenweeshuis in Punnawela te gaan.
Na ruim twee uur rijden over lokale wegen (de hoofdweg is in de spits erg druk en het is leuk om door de dorpen te rijden) komen we aan bij de rivier waar de olifanten een bad nemen. Een stuk of 30 olifanten waren aan het baden, een enkele werd geschrobd en gemanicuurd, er indrukwekkend en leuk om te zien. Het zijn olifantjes die zijn verlaten of om een andere reden niet in staat zijn te overleven in de jungle. Ze blijven daar ook hun hele leven. Na de nodige foto's, olifant in de rivier, olifant onder de douche, olifanten spelend in het water...gaan we door naar het park. Daar staan de baby olifanten, de zwangere olifanten en de mannetjes apart. Om 12 uur komen de olifanten in optochtterug en gaat een klein aantal (de zwangeren en nog wat oudere olifanten) naar de rivier voor hun wasbeurt. We stonden echt naast de olifanten, indrukwekkend. Elke olifant gaat in principe 2 keer per dag naar de rivier om gewassen en vooral ook om af te koelen!
Daarna op weg naar Sigiriya met een korte stop voor een lunch. We checken in en gaan kort daarna alweer op pad, nu voor een full ayurvedische massage, heerlijk. Een massage over het hele lichaam + hoofdhuid met warme kruidenolie, gevolgd door een soort druppelmassage van warme olie op het voorhoofd. Heel apart en schijnt erg goed te zijn tegen hoofdpijn. We sluiten af met een stoomcabine, een soort zonnehemel met hoofd buiten boord, waar kruiden in liggen. En nog 10 minuten sauna voordat we gaan douchen.