Laguna Nimez, El Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Carolien Koopman - WaarBenJij.nu Laguna Nimez, El Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Carolien Koopman - WaarBenJij.nu

Laguna Nimez, El Calafate

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

11 November 2013 | Argentinië, El Calafate

Eind van de ochtend worden we verwacht op het vliegveld van Ushuaia voor de vlucht naar El Calafate. De ochtend zijn we vooral bezig met uitslapen, inpakken, opruimen, internetten..en dan is het ineens tijd om te vertrekken. De vlucht is wat vertraagd, maar uiteindelijk landen we voor half 4 in El Calafate, na een vlucht van iets meer dan een uur. Tijdens de vlucht was het helder zodat we de kale gronden en later de meren goed konden zien. Het vervoer naar het hotel was weer als vanouds erg goed geregeld, we hebben nu een klein appartement met uitzicht over het meer :)!
De laatste uren van de middag gaan we naar het vogelreservaat Laguna Nimez, waar Daan weer heel veel mooie foto's maakt van heel veel soorten vogels. Het waait heel erg hard, een soort mistral, en het is daardoor ook erg fris, maar het is zeker de moeite waard! Flamingo's, ibissen, ganzen en nog veel meer, Daan streept ze van zijn lijst als hij de vogel heeft gezien (inmiddels zijn we twee vogelboeken rijker :)). Daarna, het is dan al bijna half 8, doorgewandeld naar het leuke centrum met veel winkeltjes en restaurantjes.

• 12 November 2013 - 07:50

Permila:

Hola Carolien en Daan,

Waauw!! Jullie genieten intens lees ik en zie ik. Wat bijzonder allemaal. Prachtige foto's! Zoveel leuke dingen op een dag. Totaal andere wereld! Heel veel plezier!! xxxx

• 12 November 2013 - 12:30

Sabine:

Hallo lieve wereldreizigers! Als jullie straks weer thuis zijn, hebben jullie je eigen National Geographic programma. Het is prachtig wat jullie allemaal zien en meemaken. Zo te lezen is alles wel fantastisch geregeld, ook als het een keertje mis gaat (vorig verslag). Maar ach, er staat zoooveel tegenover! Nog een heerlijke tijd samen, en hopelijk zijn er ook genoeg rustmomenten om al dat moois op te kunnen nemen. Hier is het een nat en kil. Meer weer voor het lezen van een boek, of....jullie verslagen! Daaaag, tot de volgende keer.