Vuurland - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Carolien Koopman - WaarBenJij.nu Vuurland - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Carolien Koopman - WaarBenJij.nu

Vuurland

Blijf op de hoogte en volg Carolien

09 November 2013 | Argentinië, Ushuaia

Vanochtend met een groepsexcursie naar het nationaal park Tierra de la Fuega, Vuurland. Met het minibusje naar de plaats waar het treintje naar het nationaal park vertrekt. Dit is optioneel en leuk! We rijden langs de plekken waar vroeger de gevangenen het hout kapten waarmee de gevangenis werd verwarmd. De spoorlijn is ook door hen aangelegd, dat werd gezien als een privilege (anders zat je toch de hele dag in de erg kleine cel). De rit duurt een uurtje, 7 km met een stop van een kwartier om een watervalletje te bewonderen. Daan heeft die tijd benut om foto's van de locomotief te maken, zonder Japanners, een hele kunst ;). Daarna rijden we door naar een bezoekerscentrum en naar het einde van de Route Nationaal 3, die helemaal van Alaska naar Vuurland voert. Mooie vergezichten over de verschillende meren en het Beagle kanaal. We boffen met het weer, het is erg helder, zo nu en dan zelfs een zonnetje. Daan fotografeert nog verschillende vogels en ganzen; ook de beverburcht die we nog bezoeken. Er staan daar veel rottende bomen, of ze gaan dood door de vele sneeuw of ze staan met de voeten in het water.
Samen met een Argentijns/Braziliaans stel laten we ons begin van de middag in de buurt van de stoeltjeslift afzetten, het is dan volgens de gids nog een kleine 2 uur klimmen naar het begin van de lift. We kunnen in het begin wat afsnijden, wel stijl, maar dat schiet wel op. Daarna wordt het zo drassig dat we wel over de verharde weg verder moeten met veel haarspeldbochten. Na ruim een uur komt de kabelbaan in zicht, gelukkig is hij wel in bedrijf. Naar boven, naar de sneeuw en het uitzicht over Ushuaia en het Beagle kanaal. Schitterend! We lopen een tijdje rond en spreken af om wat foto's uit te wisselen.
Terug nemen we met zijn vieren een taxi, we hebben geen van allen zin om het hele eind terug te lopen.
Straks in het hotel de centolla (de koningskrab) op het menu, naturel en warm met Parmezaanse kaas!

• 10 November 2013 - 20:47

Wim En José:

Hoi Carolien en Daan,
    Even weer bijgelezen en het ziet er soms spectaculair uit zoals de walvissen. Ook spannend of je wel of geen benzine hebt. Kunnen jullie er wel een beetje aan wennen, eerst warm en nu sneeuw.
    Nog veel plezier en we blijven jullie volgen.

Groet,
    Wim en José

• 11 November 2013 - 02:04

Carolien:

Gezellig om al jullie reacties te lezen! Bij jullie in het koude en winderige Nederland alles goed? We genieten volop, de tijd vliegt voorbij! Alweer een week voorbij en morgen verder naar El Calafate. Vandaag op het Beaglekanaal gevaren, daarover in het volgende verslag.

Groetjes en welterusten!

Daan en Carolien