Het einde van de wereld, Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Carolien Koopman - WaarBenJij.nu Het einde van de wereld, Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Carolien Koopman - WaarBenJij.nu

Het einde van de wereld, Ushuaia

Blijf op de hoogte en volg Carolien

09 November 2013 | Argentinië, Ushuaia

Na een nacht in een posada, een soort boerderij B&B waar we ook s avonds konden eten op weg naar het vliegveld. We vertrekken op tijd en zoeken nog naar een tankstation voor het aanvullen van de brandstof. De eerste twee hebben geen benzine, is dus nog steeds schaars. We volgen Tom (van de reisorganisatie te leen) en komen op het militaire vliegveld terecht, foutje! Snel keren dus en vragen waar we wel heen moeten. Onderweg nog wel tanken bij een tankstation waar benzine verkrijgbaar is, snel snel en door naar het juiste vliegveld. Daar komen we net een uur voor de vlucht aan, inchecken, auto teruggeven, en dan door de controle. Terug, er moet nog tax betaald worden. We staan 15 miniuten voordat we kunnen boarden bij de gate, Daan relaxed, ik wat minder. In het vliegtuig tijd om te schrijven en foto's uit te zoeken, nu nog internet, liefst niet te traag
We landen rond 12 uur in een sneeuwbui! Opnieuw staat er iemand ons op te wachten om naar het hotel te brengen, een mooi hotel waar we ook nu heel hartelijk worden ontvangen. Een erg mooie kamer, met uitzicht op de besneeuwde bergen. Internet in de lobby, dus we kunnen weer wat plaatsen op waar ben jij nu.
Na het inchecken en een kop koffie gaan we op stap naar het oude centrum van Ushuaia, een drie kwartier wandelen in de sneeuwbui, zon, alles wisselt elkaar heel snel af. Het oude centrum is aardig, veel winkels met outdoor kleding, natuurlijk veel souvenir zaakjes en aan het eind horeca. De oude gevangenis is omgetoverd tot museum, over de vele schipbreuken, de gevangen die eerst hun eigen gevangenis bouwen en daarna de treinrails aanleggen (zwaar werk en primitieve omstandigheden) en natuurlijk over pinguïns en Antarctica. Eigenlijk willen we terug wandelen, maar het is koud en het gaat opnieuw sneeuwen, dus toch een taxi genomen. Vanavond een welkom borrel en eten in het hotel, voor morgen staat de beroemde kings crab op het menu, vanavond wordt het hake, een vis die erg lekker moet zijn.

• 09 November 2013 - 13:21

Henny:

Wauw.....mooi he! Een jaar geleden lag er ook sneeuw en het plaatje van blauwe baai en witte bergen.....!!
    Gaat nooit meer van je netvlies!!! Vandaag de beverburchten en morgen de aalschovers en zeeleeuwen (stinken!!!)! Genieten maar wel een warm vestje aan! ;-)