La Boca en de(antiek)markten - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Carolien Koopman - WaarBenJij.nu La Boca en de(antiek)markten - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Carolien Koopman - WaarBenJij.nu

La Boca en de(antiek)markten

Door: DaCa

Blijf op de hoogte en volg Carolien

04 November 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Vandaag, zondag, veel gelopen in BA, heerlijk in het zonnetje!
Zondag is de dag van de vele markten in de stad, vlak bij het hotel de beroemde antiekmarkt van San Telmo en ook verder in de stad heel veel kraampjes. Na het ontbijt gaan we op stap, eerst even over de antiekmarkt, die nog volop in aanbouw is, door naar het park dat tussen de wijken San Telmo en La Boca inligt. We besluiten om verder te wandelen naar dat deel van BA hoewel Daan al snel een waarschuwing krijgt om op zijn fototoestel te passen. Flink doorstappen, het is inderdaad wel een erg haveloze straat die we helemaal af moeten lopen tot aan het water. Gelukkig bereiken we dat water zonder vreemde gebeurtenissen en wandelen verder naar het kleurrijke La Boca. Veel winkeltjes, veel restaurants en veel tango, we zien busladingen mensen uitgeladen worden. We nemen een taxi terug naar het centrum en wandelen Avenue de Mayo helemaal af tot aan het Palacio del Congreso, mooie gevels en brede lanen. Als we onder een steiger doorlopen krijgen we allebei een klodder viezigheid over onze ruggen. Een voorbijgangster biedt een tissue aan, maar ik vertrouw het niet en zeg dat we door moeten blijven lopen en straks de boel wel schoonmaken. Daan denkt dat het toch duivenpoep was, je struikelt inderdaad over die beesten. Bij een restaurant eerst de boel zo goed mogelijk schoongemaakt (als het duiven waren dan waren ze duidelijk aan de race, wat een smeerboel) en daarna lunch. Via de haven en het centrum terug naar het hotel, de hele route staat inmiddels vol kraampjes waar je echt van alles kunt kopen, veel handwerk, ook “antiek” en veel meer. Het is slenteren tot we weer bij het plein zijn waar we de ochtend zijn begonnen, maar leuk om rond te kijken. De middag geëindigd met een liter bier en daarna naar het hotel om de smeerboel uit haren en kleren te wassen.

• 04 November 2013 - 08:38

Loes:

Ik lees toevallig jullie blog en inderdaad het was geen duivenpoep! Het is een bekende truc in Buenos Aires. De vrouw met de tissue komt jullie "helpen", in de consternatie letten jullie even niet op jullie tassen en hup een andere handlanger gaat er met jullie spullen vandoor. Heel goed dat jullie zijn doorgelopen en ja het is niet zo slim geweest om naar la Boca te lopen. La Boca is alleen veilig in de toeristische straatjes.Een leuke buurt om ook naar toe te gaan is Palermo Soho, de buurt rondom plaza Serrano of plaza Palermo Viejo. Of Recoleta met het cementerio waar Evita ligt. Er is een heel mooi museum over haar leven in Palermo waar je op de patio van het gebouw heerlijk kunt gaan lunchen! Veel plezier nog op jullie reis! Groeten van een onbekende!